Rok: 1926. Miesto: Arkham, Massachusetts. Brány do oblastí strašnejších než najhoršie nočné mory sa otvárajú po celom meste a vypúšťajú do ulíc desivé príšery plížiace sa pomedzi domy. A čo je ešte horšie, ak sa týchto dimenzionálnych brán otvorí dostatočné množstvo, bude na svet uvolnené monštrum s nepredstaviteľnou silou.
Proti týmto silám a neradostným vyhliadkam stojí niekoľko detektívov a vyšetrovateľov, ktorí sa rozhodli zatlačiť bezcitné sily vesmíru späť odkiaľ prišli. Musia preniknúť hlboko do mýtov a mystérií a použiť všetky svoje schopnosti, zbrane a kúzla, aby mali aspoň malú šancu na úspech.
herný plán, 5 šesťstenných kociek, 16 tabuliek detektívov s popisom jednotlivých postáv, 16 plastových stojančekov a 16 žetónov detektívov, 196 žetónov označenia stavu detektívov, 189 kariet detektívov - schopnosti, zbrane, magické predmety, kúzla, pomocníci a množstvo špeciálnych kariet, 8 tabuliek Prastarých (mocných a nebezpečných bytostí z Vonkajších Svetov), 20 žetónov skazy označujúcich precitnutie Prastarých, 180 kariet Prastarých - karty popisujúce miesta a udalosti v Arkhame a vo Vonkajších Svetoch, po ktorých detektívovia cestujú, 60 žetónov príšer, 16 žetónov dimenzionálnych brán, 14 rôznych žetónov, pravidlá hry v češtine