Byť zvieraťom v Zoo nie je jednoduché! Výbehy sú príliš malé, každodenná rutina je nudná a návštevníci sú často nepríjemní a často odhazujú odpadky do výbehov. Po nešťastnej nehode, plánuje Zoo už za osem dní premiestniť niektoré zvieratá do ešte menšieho partnerského parku. To je pre zvieratá posledná kvapka! Preto sa rozhodnú, že počas nasledujúcich 7 dní zo Zoo utečú. Vynára sa však otázka, ako na to. V hlave sa im rodia nejaké nápady a všetok ten odpad sa možno nakoniec stane užitočným, pokiaľ ho zvieratá dokážu nazhromaždiť dostatok. Na nešťastie ošetrovatelia každé ráno odpadky odnášajú. A potom je tu ešte väčší problém. Ako dosiahnuť, aby to ostatné zvieratá pochopili? Opica vzrušene kričí, slon hlasno trúbi. Ale čo vlastne hovoria? Ktoré predmety sa im podarilo nazbierať? Ktorý únikový plán je najsľubnejší? Zvieratá musia nájsť spôsob, ako sa dohovoriť, pretože je čas opustiť Zoo!
V hre KuZOOka sa každé kolo začína tým, že hráči dostanú novú sadu kariet predmetov, ktoré si však navzájom nesmú ukázať. Namiesto toho sa snažia dať ostatným najavo, aké karty majú a ktorý únikový plán chcú použiť. Robia to tak, že sa na herný plán snažia umiestňiť čo najrozumnejšie svoju značku. Na hernom pláne sú zobrazené farby jednotlivých predmetov a tiež čísla od najnižšieho po najvyššie. Vo svojom ťahu musí hráč buď navrhnúť nový plán, a to tak, že posune svoju značku na políčko ďalej na ceste než predchádzajúci hráč, alebo ukončí práve prebiehajúci pokus o útěk. V tomto druhom prípade všetci hráči odhalia svoje predmety a pokiaľ farba a počet dostupných predmetov zodpovedá aktuálnemu návrhu plánu úteku, je pokus úspešný. Zvieratá (hráči) získávajú za každý pokus skúsenosti, ktoré im v nasledujúcich kolách dávajú viac kariet. Každé zviera má zvláštnú schopnosť, ktorú môže použiť jednou denně. Iba pokiaľ sa im podarí nazhromaždiť dostatok predmetov a úspešne komunikovať, budú môcť zo Zoo úspešne uniknúť.