Popis hry od Pavla „acedrac“ Jackoviča, ďakujeme:
...okná výstavnej siene boli pootvorené, vo vzduchu viseli chumáče studenej hmly. Podišli sme k oknu, zbadali na drevených parapetoch zvláštne ryhy a škrabance, no nevedel som si predstaviť zviera, ktoré ich mohlo urobiť. V tom sme na krku pocítili slabučký závan vzduchu, ako by sa niečo znieslo zo vzduchu na zem...
V kooperatívnej hre Elder Sign, inšpirovanej hororovými poviedkami H.P. Lovecrafta, sa ujmete rolí vyšetrovateľov, ktorí sa všemožne snažia zabrániť prastarému zlu vstúpiť do dimenzie nášho sveta. Temné miestnosti opusteného múzea a obludné netvory vystupujúce z hmly pripravujú cestu prastarému zlu. Okrem rozumu a vedomostí bude treba neraz pritvrdiť a pri pátraní po znameniach „Starších“ použiť pištole či dynamit. Ak vás o život nepripraví útok hrôzostrašnej potvory, zaručene vás dostane šialenstvo stupňujúce sa s odbitím polnoci. Vtedy sa totiž prebúdzajú!
Príprava hry
Každý z hráčov (1-8, hru je možné hrať aj ako solitér) si vyberie vyšetrovateľa - každý vyšetrovateľ má dané začiatočné predmety (malé karty) a hodnotu zdravia a príčetnosti (žetóny). Na stôl sa rozloží lícom nahor 6 kariet dobrodružstva, ktoré predstavujú miestnosti a udalosti v múzeu a referenčná karta vstupu do múzea. Vedľa nich sa lícom nadol umiestnia ostatné žetóny (netvorov, skazy, stôp, znamení „Starších“, života a príčetnosti) a jednotlivé balíčky veľkých (dobrodružstvá a dobrodružstvá iných svetov) a malých kariet (bežné a unikátne predmety, kúzla, spojenci a karty mýtov oznamujúce udalosti v múzeu). Nakoniec hráči vylosujú „Prastarého“, ktorého prebudeniu sa budú snažiť všemožne zabrániť.
Priebeh hry
Hra prebieha v kolách. Každý hráč odohraje počas svojho ťahu 3 fázy:
-
pohyb - vyšetrovateľ vstúpi do múzea alebo ostane čakať pri vstupe do múzea,
-
vyriešenie dobrodružstva / čakanie pri vstupe do múzea - vyšetrovateľ sa pomocou kociek pokúsi vyriešiť jednotlivé úlohy dobrodružstva a zlikvidovať netvorov, alebo zvolí jednu z 3 akcií mimo múzea, kedy sa môže liečiť či kupovať si potrebné vybavenie,
-
posun ručičky - vyšetrovateľ posunie hodinovú ručičku o 3 hodiny dopredu, ak tak odbije polnoc, vyhodnotí i novú kartu mýtov.
Vyšetrovatelia budú počas riešenia úloh dobrodružstva potrebovať pomoc spojencov, kúziel, zbraní a vzácnych zvitkov. V opustenom múzeu na nich čakajú nebezpečné úlohy, ktoré ich neraz zavedú do iných svetov. Postupne budú zbierať zmenia „Starších“ v nádeji, že sa im včas podarí zatlačiť „Prastarého“ mimo náš svet. Ak v tom zlyhajú a prastaré zlo sa prebudí, čaká ich posledný urputný boj s malou nádejou na víťazstvo. Hráči, ktorých vyšetrovatelia podľahli zraneniam alebo sa ich zmocnilo šialenstvo, sa do hry dostanú opäť v roli nového vyšetrovateľa.
Koniec hry a určenie víťaznej strany
Hra končí víťazstvom vyšetrovateľov, ak sa im podarí nazbierať určitý počet znamení „Starších“ a zatlačiť tak „Prastarého“ do dimenzie mimo nášho sveta, alebo sa im ho, po jeho precitnutí, podarí zdolať vo finálnom súboji. Ak „Prastarý“ útokmi zlikviduje všetkých vyšetrovateľov, hra končí ich prehrou a svet pohltí zlo.
- 1 kartónové hodiny
- 8 špeciálnych kociek
- 1 prehľadová karta
- 80 veľkých kariet
- 76 malých kariet
- 144 kartónových žetónov