Kniha je doplnkom pre pánov jaskyne a hráčov hry na hrdinov. Je vhodná pre sandbox kampane.
Väčšina dobrodružstiev v tradičných TTRPG začína rovnako: Stane sa niečo zlé a hráči musia nabrať odvahu, aby sa tomu postavili. Či už ide o záchranu malého psíka, ktorý bol unesený miestnym trollom, zastavenie pokusu o atentát na arcivojvodovej svadbe, alebo nábor armády, aby narušili výstavbu rituálneho miesta konca sveta, partia vždy nájde spôsob, ako zachrániť situáciu. Veď čo by to boli za hrdinovia, keby nechali zomrieť psa, vojvodu alebo celú populáciu? Záchrana dňa je napínavá, ale po chvíli sa začne opakovať. Keď vaše posedenia vyzerajú "zlo niečo spraví a je na hrdinoch, aby to zastavili", tak zoberiete svojim hráčom všetku iniciatívu z rúk.
Existuje však aj iný spôsob, ako hrať (a pripravovať) stretnutia. The Game Master's Handbook of Proactive Roleplaying vám ukáže, ako previesť vašu hru TTRPG z predvídateľných klišé akcie/reakcie na príbehy riadené hráčmi, ktoré vkladajú všetky možnosti (a väčšinu prípravných prác) do rúk vašich hráčov. Ciele sú ich. Rozhodnutia sú ich. Všetko, čo sa deje vo svete, ktorý spoločne vytvárate, sa nedeje preto, že ste to naplánovali, ale preto, že hráči kráčajú po svojich vlastných cestách a nie po odrobinkách pána jaskyne na ďalšiu scénu dobrodružstva.
Proaktívny prístup zaisťuje, že každá bitka bude mať napätie, každá frakcia má svoju funkciu a každé posedenie má vysoké stávky, vďaka čomu sa hráči a ich postavy posadia na sedadlo vodiča, takže sa môžete pohodlne usadiť a len im hádzať pod nohy polená.