...Heskan nakukol za roh, ale podivné bľabotanie prichádzajúce z tmavej chodby mu nedovolilo sa koncentrovať. Z diaľky rozmazane rozoznával obrysy obrovskej kopy slizu, z ktorej vykukovalo mnoho očí a slintajúcich úst. Opantaný Heskan si neuvedomil podivný zvuk dlaždice po jeho poslednom kroku. Vzápätí zo steny vyletela šípka a vpustila do jeho tela páchnuci jed. Vistra priskočila Heskanovi na pomoc a netvora rozmliaždila jediným úderom. Po dopade trpasličieho kladiva však pukla dlážka a k stropu začali stúpať výpary síry...
O podobné napínavé situácie nie je v podzemí pod Ohnivou horou núdza. V hre Wrath of Ashardalon, sveta Dungeons&Dragons, sa vžijete do role jedného z piatich hrdinov, ktorí prišli do dedinky Longbridge s rôznymi pohnútkami. Kým pre trpaslíčku Vistru je vyčistenie kobiek pod horou otázkou cti a úcty voči jej predkom, mág Heskan prišiel hľadať do komnát magickú silu. Pod Ohnivú horu priviedli elfku Keyleth, poloorka Taraka či obyvateľa dediny Qiunna rozdielne záujmy. Avšak na to, aby cestu podzemím prežili , sa musia proti zlu spojiť. Kobky pod Ohnivou horou sú totiž plné nastražených pascí a oblúd, ktoré nikdy nemali uzrieť svetlo sveta. A nad všetkou tou hrôzou kraľuje sám Ashardalon - bájny červený drak.
Príprava hry
Každý z hráčov (1-5, hru je možné hrať aj ako solitér) si vyberie hrdinu. Hráči si spoločne zvolia scenár, ktorého úlohou môže byť vyčistenie komnaty plnej netvorov, vyslobodenie stratených dedinčanov, či zničenie temného oltára. Potrebné komponenty pre danú hru si hráči pripravia podľa inštrukcií v scenári.
Priebeh hry
Hra prebieha v kolách. Každý hráč odohraje počas svojho ťahu 3 fázy:
-
fáza hrdinu – hrdina útočí a pohybuje sa, ak porazí netvora, získa magický predmet;
-
fáza prieskumu – hrdina odhaľuje novú časť podzemia a netvorov;
-
fáza zloduchov – ťahajú sa karty stretnutia, prebiehajú útoky netvorov a aktivujú sa pasce.
V jednotlivých scenároch je možné hrať s voliteľnými pravidlami. Do hry tak možno pridať dvere, desivé komnaty plné netvorov či karty odmeny, ak sa hrdinovia podujmú na nebezpečnú úlohu.
Obtiažnosť hry je možné veľmi jednoducho korigovať pomocou žetónov oživenia, ktorých počet môžete pre vybrané dobrodružstvo znížiť alebo zvýšiť.
Koniec hry a určenie víťaznej strany
Hra končí víťazstvom hrdinov, keď sa im podarí splniť cieľ popísaný v scenári. Podmienky prehry takisto určuje každý scenár, ale väčšinou hrdinovia prehrávajú vtedy, ak upadnú do bezvedomia a v hre už nie sú žiadne žetóny oživenia.
(popis pre iHRYsko pripravil Pavol „acedrac“ Jackovič, ďakujeme)
pravidlá
knihu scenárov
111 rôznych žetónov
41 dielikov podzemia
5 plastových figúriek hrdinov
37 plastových figúriek netvorov
200 kariet stretnutia, pokladov a schopností