Hra Carcosa spája mechanizmus postupného prikladania dielikov (Carcassonne, Cacao, Limes, Okanagan) s populárnym hororovým prostredím H. P. Lovecrafta (Arkham Horror, Eldritch Horror, Mansion of Madness).
Každý hráč je vodcom niektorého z Lovecraftovských kultov. Každý zvolený dielik reprezentuje niektorú časť Carcosy. Hráči pripájajú dieliky ku ploche s rituálmi, vežami apod. Následne hráči umiestnia svojich kultistov, vykonajú rituály alebo obsadia oblasť, ktorú práve vyvolali. Hráči majú na výber zo štyroch typov dielikov, naviac dieliky obsahujú rôzne bonusy, ktoré sú na spodnej strane dielika a teda len hráč, ktorý dielik položí vie, aký bonus na dieliku je. Dieliky totiž ukladáte ako nestabilizované a musíte ich teda uviesť do stabilného stavu (prevrátiť ich), aby ste využili bonus. Na to však potrebujete silu, ktorú získavate z iných položených dielikov (niečo ako cesty v Carcassonne). Ale pozor! Ostatní to môžu stihnúť pred vami.
Hra končí, keď je kult dostatočne silný, aby vyvolal Kráľa v Žltom, alebo je položený určitý počet dielikov a kult s najväčšou mocou získa kontrolu. Iba jeden kult môže splniť tieto šialené požiadavky. Kto to bude? Kto vo svete Lovecrafta dokáže zvíťaziť?